Single of double opt-in in Mailchimp

Mailchimp bereidt zich voor op de komende General Data Protection Regulation (GDPR), een wetswijziging die per 25 mei 2018 van kracht is binnen de Europese Unie. In het nederlands heet dit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De GDPR of AVG is de grootste wijziging op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens.

Aanmelden voor nieuwsbrief- of mailinglijst

Vanaf 31 oktober biedt Mailchimp daarom single opt-in als optie aan voor mailinglijsten. Voor nieuwe lijsten is deze manier van aanmelden vanaf dan zelfs standaard.

Voor Mailchimp-gebruikers binnen de EU blijft de aanmeldprocedure voor bestaande lijsten echter gewoon double opt-in. Dit betekent dat aanmelders voor een nieuwsbrief- of mailinglijst nog steeds een mail krijgen waarmee ze hun aanmelding moeten bevestigen.

De manier van aanmelding is natuurlijk altijd te wijzigen via de aanmeldinstellingen. Vanaf 3 november is dit zelfs per lijst aan te passen.

Wil je hulp bij bijvoorbeeld het instellen van je Mailchimp mailinglijsten of ander advies over het gebruik van Mailchimp om klanten te informeren en activeren? Neem dan contact met mij op!